هفت روز تا رژیم کتوژنیک استاندارد بهتر

رژیم کتو برای لاغری باید شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و و تنها ۵ درصد یا کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید روز باشد. شما یا میتونید از رژیمهای بسیار کم کالری یا کم کالری استفاده کنید، در غیراینصورت برای استفاده از رژیم کتوژنیک استاندارد باید درصد چربی، پروتئین و کربوهیدرات رو رعایت کنید. در مطالعهی دیگری کسانی که این رژیم را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. در واقع، خوردن نوشیدنیهای خاص میتوانند از بالا رفتن مقدار مصرف کربوهیدرات و از پیشرفت بیماری کتوز، پیشگیری کنند. به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند.

سه اثبات شده رژیم غذایی کتوژنیک تکنیک‌ها

من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد یا همان رژیم کتو، یکی از برنامه غذایی شناخته شده و محبوب برای لاغری سریعه، که این اواخر در موردش زیاد صحبت میشه. اگر این نوع رژیم غذایی با دقت برنامه ریزی نشود، گیاهخواران را در معرض انواع کمبودهای تغذیه ای قرار می دهد. این یک برنامه رژیم غذایی یک هفته ای است که می تواند بسته به نیازهای غذایی فرد تغییر کند.

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

Data was creat ed  by GSA Content Gener᠎at​or  D​emoversi​on!

چگونه در 4 قدم‌های ساده در مورد رژیم غذایی کتوژنیک دریابیم

به عنوان مثال، در یک فرد متوسط، رژیم غذایی DASH در روز حدود 5 واحد سبزیجات، 5 واحد میوه، 7 واحد کربوهیدرات سالم مانند غلات کامل، 2 واحد لبنیات کم چرب و 2 واحد یا کمتر گوشت بدون چربی را پیشنهاد می دهد.علاوه بر این، فرد مجاز به خوردن مغزها و دانه ها 2 تا 3 بار در هفته می باشد. رژیم غذایی کتوژنیک از بسیاری جهات شبیه رژیم های کم کربوهیدرات دیگر است با این تفاوت که در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک، همزمان با کم کردن میزان مصرف کربوهیدرات باید به میزان متوسطی پروتئین مصرف کنید و میزان مصرف چربی را هم بالا ببرید.

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). شما باید بر مصرف مواد غذایی با چربی بالا مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کالری و نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری این رژیم نقشی کلیدی دارند. علاوه بر اون توی اپلیکیشن، عضو گروه ماراتن لاغری گروهی میشی، تو چالشهای گروهی میتونی شرکت کنی و از اتفاقات سایر گروهها باخبر بشی. سهراب با اشاره به اینکه میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد، افزود: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی با سایر رژیمهای لاغری ندارد.

رژیم کتوژنیک دوره ای

دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. کافئین: کافئین میتواند در افزایش انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. این رژیم غذایی با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه میباشد. گوآکامولی (خمیر یا سس ساخته شده از آواکادو له شده) همراه با سبزیجات کم کربوهیدرات. استفاده از مواد طبیعی ممکن است کمی دیرتر از داروهای شیمیایی مانند اسید فولیک، کم خونی را جبران کند.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

رژیم کتوژنیک کبد چرب کروم یک ماده معدنی ضروری است که در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش دارد و با اسید پیکولینیک برای افزایش جذب ترکیب می­شود. فرضیههای رد شده عبارتند از: اسیدوز سیستمیک (سطوح بالای اسید در خون)، تغییرات الکترولیتی و هیپوگلیسمی (گلوکز پائین در خون). در حالی که دیگر آمینواسیدها به گلوکز تبدیل میشوند اما استیل کوآ میتواند برای ساخت کتون استفاده شود. اما در عمل عده بسیار کمی موفق به انجام اینکار می شوند در واقع بیشتر افراد در چند روز اول کاهش وزن سریعی دارند و بسیار هم خوشحال می شوند اما چون این یک رژیم یک رژیم تخصصی هست نه تنها روند کاهش وزن موقف می شود بلکه عوارض جبران ناپذیر این رژیم آنان را مجبور به ترک رژیم و در نتیجه برگشت وزن می کند.

۶. اگر بهطور مداوم احساس خستگی و ضعف داشتم، باید چه کاری انجام بدهم؟ خودسرانه درمانی را انجام ندهید چرا که این ریزش موقتی و قابل درمان است.برای مثال شستن موها با روغن داغ و استفاده از تقویت کننده های نامناسب می تواند این عارضه را دائمی کند. آکنه: کاهش سطح انسولین، مصرف کمتر شیرینیها و غذاهای فرآوریشده، راه مناسبی برای درمان آکنه است. همان طور که در بالا بیان شد، بعضی از مردم برای تولید کتوز به کاهش مصرف کربوهیدرات احتیاج دارند. سبزیجاتی که کربوهیدرات پایسینی دارند: بیشتر سبزیجات سبزرنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و …

رژیم کتوژنیک و ورزش

شام: ساندویچ رشته فرنگی، کدو و پنیر پارمزان. حبوبات و لوبیا: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و … شام: گوشت خوک و لوبیا سبز که در روغن نارگیل سرخ است. صبحانه: گوشت بلدرچین همراه با فلفل و پنیر. صبحانه: پودینگ نارگیل و گردو همراه با چای. به طور مشابه، مصرف روزانه یک نوشیدنی حاوی 625 میلیگرم کاتچین و 39 میلیگرم کافئین در روز به مدت 12 هفته منجر به کاهش وزن کل و کاهش توده چربی در ناحیه شکم در مقایسه با دارونما شد.

بهترین 4 نکته برای رژیم غذایی کتوژنیک چرا|You are خوش آمدید. هشت قابل توجه توصیه‌هایی درباره رژیم غذایی کتوژنیک}

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن سبزیجات با چربی بالا. اگر به دنبال یک رژیم غذایی کتوژنیک هستید، می توانید با اضافه کردن توت به وعده های صبحانه و سبزی های دارای نشاسته به وعده شام، میزان کربوهیدرات دریافتی را افزایش دهید. انواع مختلف توت ها به صورت تازه و منجمد: زغال اخته و تمشک. انواع مختلفی از توت ها. انواع مختلفی از پنیرها. انواع صدف، خرچنگ ،لابستر و ماهی مرکب. کرفس، صدف، میگو و مارچوبه. کرفس، فلفل، خامه و پنیر. چاشنیها: نمک، فلفل، سبزیجات خشک و ادویهجات مختلف. سبزیجات کم کربوهیدرات به صورت تازه یا منجمد: قارچ، گل کلم، کلم بروکلی، فلفل، پیاز و گوجه فرنگی.

برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. پس از ۲ یا ۳ ماه، می توانید در مواقع خاصی، کربوهیدرات مصرف کنید. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد. به طور معمول چند روز طول می کشد تا به حالت کتوز برسد.-خوردن پروتئین بیش از حد می تواند با کتوز تداخل کند. پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید.

رژیم کتوژنیک برای صرع

حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. با کم کردن مصرف این مواد رشد موهای سالم دچار تغییر می شود. اگر یکی از خویشاوندان نزدیک، دچار این بیماری شده باشد، بیماری با عنوان «خانوادگی»، در غیر این صورت از آن با عنوان «دورهای» یاد میشود. به عنوان مثال می توانید با اضافه کردن نعنا به آب، عطر و طعن بی نظیری به آن بدهید. ترکیبی از نارگیل، نعنا و انواع مختلف آجیل ها.

سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. برای درمان یبوست کودکان کافی است که یک قاشق چای خوری خاکشیر را بکوبید و آب ولرم مخلوط کنید و به او بدهید تا مشکلش حل شود. همچون بسیاری از رژیمهایی غذایی زودگذر، این رژیم غذایی در کوتاه مدت موثر است به صورتی که شما احتمالا در هفته اول آب از دست میدهید. علاوه بر این تهیه یک لیست خرید می تواند مانع از این شود که شما مواد غذایی ناسالم را در سبد غذایی خود قرار دهید.

علاوه بر این بعضی از افراد ممکنه که احساس کنن که سرعت رشد موهاشون کند

تر شده که این هم کاملا طبیعیه. علاوه بر خاصیت سیرکنندگی چربی و پروتئین ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به سرکوب هورمون گرسنگی ، گرلین کمک کند. در هر 1 فنجان (خرد شده) 9 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین، 0 گرم چربی وجود دارد. بله. اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد.

اگرچه بسیاری از وعده های غذایی رژیم کتوژنیک بر محصولات حیوانی متمرکز است، اما گزینه های گیاهی متنوع بسیار زیادی دارد که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. ماهی: ماهی های چرب مثل قزل آلا، ساردین، خال مخالی و شاه ماهی بهترین گزینه ها هستند. زیرا ورزش های هوازی باعث سوختن کالری می شوند و برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند. زیرا که فیبر قابل گوارش نبوده نمیتوان آن را جزو کربوهیدرات دریافتی به حساب آورد. تخم مرغ: زیرا حاوی امگا۳ است. گوشت و مرغ: گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و گوشت خوک (مطمئناً شما باید همواره از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنید).

ناهار: سالاد “روگولا” همراه با تخم مرغ پخته، گوشت بوقلمون و آواکادو. می توانید در این نمونه رژیم کتوژنیک به جای گوشت خوک ( بیکن ) از گوشت بوقلمون و یا ران مرغ استفاده کنید. دقیقاً تفاوت در اصولی بودن و غیراصولی بودن رژیم است. امروز این رژیم غذایی 4 هفته ای را شروع کنید و 4 هفته بعد تغییرات را مشاهده کنید. همچنین بهتر است بعد از این که تن ماهی شما در آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه قرار گرفت، روغن آن دور ریخته شود و فقط از ماهی استفاده کنید. آب: آب بهترین انتخاب برای هیدراتاسیون بدن و مصرف روزانه میباشد.

رژیم کتوژنیک چیست

اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید. فهرست غذاهای مجاز رو با دقت مرور کنید. کتوژنیک استاندارد شایعترین نوع آن است و حدود 10 درصد کالری روزانه در این نوع، از کربوهیدراتهای مجاز تامین میشود. در واقع، کربوهیدراتهای تصفیه شده باعث افزایش ناگهانی انسولین شده و افزایش وزن را سادهتر و کاهش وزن را سختتر میکنند. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که این رژیم میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. برای بهبود سیستم ایمنی بدن، خرید کره نارگیل از جمله مواردی به شمار میرود که همواره مورد تاکید قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید