معاون وزیر بهداشت: پرستار نماها در کمین نشسته‌اند، فریب نخورید


معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: پرستار نماها و مراکز غیر مجاز پرستاری در منزل در فضای مجازی فعالیت می کنند، شناسایی همه ]نها سخت است. مردم فریب این مراکز را نحورند زیرا مراجعه به آنها خطرناک است. تنها مرجع معتبر برای شناسایی مراکز مجاز سایت دانشگاهای علوم پزشکی ست.

به گزارش ، دکتر عباس عبادی افزود: گزارش‌هایی از فعالیت افراد غیرپرستار و عوارض ناشی از اقدامات آنها وجود دارد. توصیه وزارت بهداشت این است که خدمات پرستاری در منزل را صرفا از مراکز معتبر تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراکز معتبر پرستاری در منزل تحت بازرسی و نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار دارند. لیست این مراکز نیز در درگاه و وبگاه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد.

عبادی گفت: افراد می‌توانند شماره مراکز خدمات پرستاری در منزل را توسط شماره تلفن‌هایی که در سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته، دریافت کنند.

وی ادامه داد: تبلیغاتی که در فضای مجازی و در برخی اماکن دیگر انجام می‌شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و در این مورد پیگیری‌ها، چه آسیب مالی و چه آسیب جانی که به عزیزان وارد می‌شود، دشوار است. هر چند وزارت بهداشت همچنان به عنوان حامی مردم در کنار آنهاست و این مشکلات پیگیری می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مراکز پرستاری در منزل غیر قانونی شناسایی می‌شوند. برخی از آنها حتی یک فضای فیزیکی نیز در اختیار ندارند و از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اگر این مراکز شناسایی شوند یا گزارشی از مردم دریافت کنیم، حتما برخورد جدی و قانونی با آنها خواهیم داشت.

منبع: ایسنا



Source link