زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه 3 رژیم کتوژنیک برای لاغری ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد.

 This article w as do ne wi th t he help of GSA Content Gen erat᠎or Demov​er si᠎on !

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

دادن غذاهایی با چربی مفید بالا و البته پروتئین دار، بدن رو روی این حالت قرار میده. کل غذای تهیه شده معادل ۴ سروینگ هستش که توی هر سروینگ (وعده) این ناهار کتوژنیک، ۱ گرم (۱%) کربوهیدرات خالص، ۲۸ گرم (۶۱%) چربی و ۳۹ گرم (۳۹%) پروتئین وجود داره. توی این ناهار کتوژنیک در حدود 82 درصد چربی، 4 درصد کربوهیدرات و 14 درصد پروتئین وجود داره. چه در حال غذاخوردن، ورزش، نشستن یا خواب باشیم، بدن ما مشغول نظارت و تأمین انرژی خود است و در صورت لزوم، بدن ما انرژی موردنیاز خود را از منابع غیر کربوهیدرات تولید میکند.

رژیم کتوژنیک متناوب

با این حال بهترین کار قبل از شروع این رژیم مشورت با پزشک متخصص بوده تا بتوانید کمترین عارضه را تجربه کنید. اگر از رژیم کتوژنیک درست استفاده کنید، بدنتون به حالت کتوز وارد میشه و از چربی های اضافه خودش به جای سوخت استفاده میکنه. درست است که مصرف چربی شما بالا میرود، اما چربیهای ناسالم مثل کره گیاهی و روغن جامد هیدروژنه را نباید مصرف کنید. خب غذای شما تقریبا آمادس! گوشت چرخکرده: لوبیای موجود در سوپ و برخی غذاها را میتوانید حذف کنید و به جای آن به غذای خود گوشت چرخکرده گاو یا بوقلمون اضافه کنید.

بادام زمینی آبپز: زمانی که بادام زمینی را بپزید، بافت آن به طور قابلتوجهی شبیه به لوبیای پخته میشود. اندازه گیری ها و همچنین پیگیری وزن خود را از طریق وزن گیری انجام دهید ، زیرا اغلب می تواند در سایز و اندازه تغییر ایجاد شود اما هیچ تغییری در وزن ایجاد نشود. نکته ای که خیلی از مردم درباره برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری دوست دارن اینه که انتخاب و پیگیری مواد غذایی که در یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری قرار داده میشه، اختیاریه. به عنوان نکته دوم باید بدونید که برای این کار باید فر از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کرده باشید.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

گوشت گاو رو هم به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در دمای اتاق استراحت بدین. مواد لازم برای گوشت گاو، که عبارتند از : « روغن زیتون، سس ماهی، زنجبیل تازه رندهشده و فلفل چیلی » رو مخلوط کنید و توی یک کیسه پلاستیکی بریزید. همچنین مصرف دورهای و دراز مدت قهوه، به مرور زمان سبب کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن و مستعد چاقی میشود که این عامل، بهترین روش برای کاهش مصرف وعدههای غذایی در مردان و زنان است. البته این رو هم بگم که درصد بندی مواد غذایی در این رژیم خیلی مهم هستش. توی قدم بعدی باید تمام سبزیجات رو برای سالاد ( البته به جز پیازچه ها ) رو خرد کنید و به قطعات مختلف در بیارید.

رژیم کتوژنیک پلاس

در ادامه در حالی که مرغ ها توی فر قرار دارن، کلم بروکلی ها رو خرد کنید و به مدت 5 دقیقه توی یک قابلمه حاوی آب شور، روی گاز قرار بدین تا جوش بخورن. اگر هوس خوردن دارید، یک آووکادوی اضافی یا چند لقمه مرغ دیگر بخورید، مطمئن باشید که بدنتان از شما تشکر خواهد کرد. موهای شما فرقی نمی کند. به طوری که چون این افراد با از دست دادن پروتئین ها و سایر مواد معدنی بدن شان با تضعیف سیستم ایمنی همراه می شوند، حتماً باید از مواد غذایی استفاده نمایند که موجب تقویت ایمنی بدن شده و اجازه نفوذ ویروس و میکروب ها را به داخل بدن نمی دهد.

خیارشور در رژیم کتوژنیک

ران مرغ ها رو با روغن زیتون و چاشنی ها مزه دار کنید و بعد اونها رو در یک ظرف مخصوص پخت قرار بدین. توی یک ماهیتابه کره رو آب کنید و کوفته ها رو با حرارت متوسط سرخ کنید( تا مغز پخت بشن ). حب ظاهرا کم کم داره صدای معدتون در میاد. بعد از این کار حرارت رو کم کنید تا گوشت مغز پخت بشه. خب حالا وقتش رسیده تا مرغ رو با کلم بروکلی و کره سیر سرو کنید و نوش جان بفرمایید. وقتی پیاز و پیازچه سرد شدن ، اونها رو به تخم مرغ ها اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

در نتیجه بدن برای به دست آوردن انرژی خودش، مجبوره که از چربی ها استفاده کنه. درک افزایش سدیم برای خیلی ها دشوار است ، زیرا آنها مصرف سدیم را با احتباس آب و کاهش چربی مرتبط می دانند. به قول معروف کنجد ها رو بوداده کنید، خودتون دیگه میدونید منظور چیه … آواکادو: اگر از خوردن غذاهای مکزیکی لذت میبرید، از خوردن لوبیای پخته و پورهشده یا دیپ لوبیا که حاوی کربوهیدرات بالا است، صرف نظر کنید و به جای آن دیپ آواکادو مکزیکی (گواکامول) یا آواکادو لهشده میل کنید. نصف فنجان (۶۰ تا ۹۰ گرم) از لوبیا سبز و لوبیای سویا سیاه، فقط حاوی دو گرم کربوهیدرات خالص است؛ بنابراین استفاده از آنها در رژیم کتوژنیک مجاز است.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

قارچ، بادمجان، بادام زمینی آبپز و گوشت چرخکرده را میتوان جایگزین لوبیا در سوپها، خورشها و سایر غذاها کرد. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی مهم باشند. ریزش مو به دنبال موارد دیگری مانند برخی بیماریها یا داروها نیز ممکن است بروز کند؛ ولی این موارد از جمله مواردی هستند که بیشتر از سایر موضوعات به چشم میخورند.

لوبیاهای کم کربوهیدرات و جایگزینهای لوبیا را میتوانید به راحتی در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. هرچند با برنامهریزی دقیق میتوانید هر از گاهی مقدار کمی لوبیا میل کنید. بله. اما عضله سازی با این رژیم و نیز رژیم با مقدار متوسط کربوهیدرات کارآمد نیست. به دلایلی که در این مقاله به اشتراک گذاشته شده است، منطقی به نظر میرسد که مصرف مقداری از پیکولینات کروم در هر برنامه کاهش کالری (رژیم غذایی) به عنوان عاملی برای حفظ توده بدون چربی از نظر متابولیکی ضروری باشد. رژیم غذایی کتوژنیک طرفداران و منتقدان زیادی دارد، عده ای معتقد به موثر بودن این رژیم هستند و عده ای نیز آن را برای سلامتی بدن خطرناک میدانند.

برخی از افراد نسبت به رژیم کتوژنیک بسیار بدبین هستند، در مقابل هستند کسانی که خوشبینی نسبت به این رژیم را از حد گذراندهاند. این می تواند باعث شود موهای شما بیش از حد طبیعی از بین برود یا رشد موهای شما کند شود. پس از تأخیر در خوردن غذا یا نخوردن آن یا بیشتر از معمول ورزش کردن یا نوشیدن مقدار زیادی الکل یا مصرف دارویی خاص یا مصرف بیشتر از حد انسولین، سولفونیل اوره یا داروهای این دسته یا اسهال و استفراغ قند خون کاهش مییابد. پس اصلا جای تعجب نداره که توی این لیست قرارش دادیم. یک متابولیسم سالم تضمین میکند که بدن از ذخیره این مواد مغذی به جای ذخیره چربی در بدن استفاده کند.

13 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات، 12 گرم پروتئین، 10 گرم چربی اشباع و البته سرشار از مواد مغذی هم هست. همونطور که میشه حدس زد، توی این مقاله قراره راجع به دستور های غذایی ناهار کتوژنیک و البته سس های کتویی صحبت کنیم. و همینطور، رژیم مد روز به دلیل ایجاد محدودیت کالری به همراه رژیم غذایی مدیترانهای، برای چاقی و دیابت نیز مؤثر هستند. رژیم کتوژنیک نه تنها سبب لاغری و کاهش وزن می شود، بلکه برترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع ۲ هم به شمار می رود.

رژیم کتوژنیک خوبه

بدن انسان در هنگام تغییر رژیم غذایی خود بویژه جایگزین کردن، سوخت مهمی مانند، کربوهیدرات با چربیها، باید از خود انعطافپذیری و پذیرش موقعیت نشان دهد، میزان این انعطافپذیری در هر فرد نسبت به فرد دیگر میتواند، متفاوت و مختلف باشد. وقتی داخل عروق با میزان بالا و مزمن قند خون مواجه میشود، دچار اکسیداسیون میشود که شروع بسیاری از مشکلات است. بسیاری از عوارض جانبی شروع رژیم کتوژنیک را میتوان از بین برد. آنفولانزای کتو: آنفولانزای کتو مجموعه ای از علائم جزئی و کوتاه مدت است که برخی افراد هنگام شروع رژیم کتو تجربه می کنند. برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند آنفولانزای کتو، برنامه غذایی خود را به تدریج تغییر دهید.

غذاهای کتوژنیک ایرانی

شما همچنین میتود از شیک های پروتئینی و مواد غذایی غنی از پروتئین بعد از تمرین استفاده کنید. شما با خوردن این سالاد 84 درصد چربی، 3 درصد کربوهیدرات و 13 درصد پروتئین رو وارد بدنتون میکنید که این نشون میده این ناهار کتوژنیک کاملا بر اساس رژیم کتو هستش. بعد از اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) رو به صورت کامل توی یک مقاله بررسی کردیم، سراغ آشپزی کتوژنیک اومدیم. کسانی که دچار کمبود ویتامین سی هستند باید مکمل های این ماده را به میزان ۹۰ میلی گرم در روز مصرف کنند. درمان نمود و میزان موفقیتش در درمان قطعی کودکان و بزرگسالان، به ترتیب ۹۰ و ۵۰ درصد بود.

رژیم نیمه کتوژنیک

حالا پیازچه ها رو به مدت یک دقیقه در همون تابه سرخ کنید. توقف عادت ماهیانه در خانم ها (یائسگی). احتمالا همین الان چند نوع از این سبزیجات کم کربوهیدرات را در منزل دارید. احتمالا به این دلیل که سازگاری بدن شما با کتوز، به قیمت از دست دادن تراکم مواد معدنی در استخوان تمام میشود. فایل رژیمی که از طریق پشتیبان برای شما ارسال شده، برای هر روز، هر وعده و هر میان وعده با جزئیات همه چیز رو توضیح داده.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید