رعایت نکردن حجاب در مراکز درمانی تخلف است/ سونوگرافی زنان توسط خانم انجام شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز بیمارستانهایی که در آنها قانون حجاب رعایت نشود ممکن است تایید نشود. خدمات سونوگرافی نیز باید توسط زنان انجام شود و اگر رادیولوژیست زن کم بود، پزشکان عمومی و متخصص زنان با آموزش این کار را انجام دهند.

به گزارش به نقل از فارس، بهرام عین اللهی افزود: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است.

وی گفت: در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز درنظر گرفته شده است و اگر مرکز خصوصی مسائل فرهنگی از جمله حجاب را رعایت نکند با امتیاز لازم برای اعتباربخشی را کسب نخواهند کرد و ممکن است بیمارستان تایید نشود.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی نیز موظف شده‌اند که قانون انطباق در آنها رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارائه شود. در موضوع سونوگرافی نیز باید سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم‌ها انجام شود، در برخی موارد اعلام می‌شود که به اندازه کافی رادیولوژیست نداریم که درخواست داریم به زنان پزشک عمومی و متخصص زنان آموزش کوتاه مدت داده شود.

وزیر بهداشت گفت: به تعداد دستگاه‌های رادیولوژی متخصص زن نداریم که از مشکلات این حوزه است. اما با تربیت و آموزش حل خواهد شد. امروز دستیاران خانم نیز خوب عمل می‌کنند و می‌توانند در برطرف شدن این مشکل کمک کنند.

وی درباره مطالبات معوقه کادر درمان از وزارت بهداشت افزود: زمانی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۷۰۰ میلیون یورو نیز تعهدات داشت.

پرداخت 15 همت به وزارت بهداشت با دستور رهبری

عین اللهی گفت: در این مدت ۲۲.۳ همت به دستور مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت پرداخت شد. ارزش افزوده را افزایش دادیم و حدود ۱۵ همت نیز به وزارت بهداشت پرداخت شده است. معوقات وزارت بهداشت به کادر درمان بیش از دو سال بود. اما امروز معوقات به 6 ماه تا یک سال رسیده است. از نظر منابع عقب هستیم. اما تلاش خواهیم کرد معوقات به شش ماه برسد که این موضوع نیازمند حمایت بیمه‌ها است.

راه اندازی 58 مرکز دندانپزشکی دولتی

وی از راه اندازی ۵۸ مرکز دولتی دندانپزشکی خبر داد گفت: یکی از نقاط ضعف وزارت بهداشت حوزه دندانپزشکی است. وقتی که ما شروع کردیم مرکز دندانپزشکی دولتی نداشتیم. ۵۸ مرکز دولتی راه‌اندازی کردیم. ضوابطی برای دندانپزشکی ایجاد خواهیم کرد که در بخش دولتی فعال‌تر شوند همچنین پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی افزایش خواهد یافت.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید