درخواست نظام پزشکی از وزارت بهداشت برای برخورد با رسانه‌های مغرض


شورای عالی نظام پزشکی از وزیر بهداشت خواست با رسانه‌هایی که علیه پزشکان و کادر درمانی « حملات مغرضانه و غیر واقعی» دارند، برخورد کند.

به گزارش ، این درخواست در چهل و پنجمین جلسه شورای‌عالی سازمان نظام‌پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد.

در این جلسه رئیس شورای‌عالی نظام پزشکی، رئیس‌کل و نمایندگان گروه‌های مختلف عضو این سازمان با مطرح‌کردن چالش‌ها، مسائل و مشکلات مختلف حوزه سلامت از وزیر بهداشت درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل مسائل و مشکلات مطرح کردند.

از جمله درخواست های شورای عالی سازمان نظام پزشکی از وزیر بهداشت می توان به کاسته نشدن افزایش تعرفه‌های مصوب شورای‌عالی بیمه سلامت در سازمان برنامه‌ و بودجه و هیئت دولت، اهتمام بر واقعی‌کردن تعرفه‌های پزشکی و اندیشیدن راهکارهایی برای ماندگاری پزشکان و ممانعت از مهاجرت آنان بود.

همچنین رسیدگی عاجل و جدی به وضعیت دستیاران پزشکی و پزشکان متخصص طرحی، فشار بر بیمه‌ها برای پرداخت سریعتر و بهتر، تشکیل سریع کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای، برخورد با مداخله‌گران در حوزه‌های مختلف سلامت و افزایش قوانین بازدارنده از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

توجه به انجمن‌های علمی به‌عنوان بازوهای اجرایی و واگذاری برخی مسئولیت‌ها به این انجمن‌ها، اجرای مفاد تفاهمنامه سازمان نظام‌پزشکی و وزارت بهداشت در خصوص صدور مجوزهای حرفه‌ای و کاری داروخانه‌ها از سوی سازمان نظام‌پزشکی نیز از دیگر درخواست های شورای عالی نظام پزشکی از وزیر بهداشت بود.

شورای عالی نظام پزشکی همچنین از وزیر بهداشت خواست با رسانه‌هایی که حملات مغرضانه و غیرواقعی به کادر درمان دارند، برخورد شود.

برطرف‌کردن کمبودهای دارویی به خصوص در حوزه داروهای مهم و استراتژیک، عادلانه کردن بار تهیه ملزومات پزشکی جلوگیری از حوادث و آتش‌سوزی برای مؤسسات، رسیدگی به مشکلات مالیاتی دندانپزشکان، شکل‌دادن ساختار منسجم برای حوزه دندانپزشکی در وزارت بهداشت، رسیدگی به موضوع تعرفه‌های خدمات مامایی و توجه به عدم پرداخت هزینه خدمات مامایی توسط بیمه‌ها از دیگر درخواست های مطرح شده بود.

وزیر بهداشت پس از شنیدن نظرات نمایندگان شورای‌عالی گفت: امیدوارم با همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان نظام‌پزشکی و همراهی مجلس شورای اسلامی و دولت در حل این مسائل و مشکلات، شاهد پیشرفت‌های روزافزون باشیم.



Source link