داروخانه‌های گرانفروش تا 10 برابر مبلغ فاکتور جریمه می‌شوند


سخگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: با قیمت‌گذاری نامتعارف دارو برخورد جدی می شود و متخلفان تا ۱۰ برابر میزان مبلغ گران فروشی جریمه می‌شوند.

به گزارش ، محمدعلی اسفنانی در مورد تفاوت قیمت داروهای مشابه در داروخانه ها، گفت: قیمت گذاری داروها تابع مقررات خاص مربوط به سازمان غذا و دارو است البته ممکن است در برخی از داروخانه‌ها تفاوت قیمت داشته باشیم و چنانچه مربوط به کارخانه یا شرکت تولید کننده آن دارو باشد تا حدی قابل قبول و بستگی به نوع بسته بندی و کیفیت دارد و ایرادی ندارد.

وی افزود: اگر تفاوت قیمت دارو نامتعارف باشد احتمال گران فروشی هست بنابراین درج قیمتی که بر روی دارو قرار دارد باید مبنا قرار گیرد و اگر از قیمت درج شده بالاتر باشد گرانفروشی و تخلف محسوب شده و در صورت ارائه گزارش توسط مردم سازمان تعزیرات به طور حتم به آن رسیدگی و حکم صادر می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: در حال حاضر هم بر اساس مصوبه سران سه قوه که میزان مجازات‌ها تا ۵ برابر افزایش یافته ممکن است متخلفان تا ۱۰ برابر میزان مبلغ گران فروشی جریمه شوند و در واقع کل فروش مبنا قرار می‌گیرد و بر اساس فاکتورهایی که در اختیارشان است مجازات ها اعمال خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

کمبود و گرانی دارو و تجهیزات پزشکی راه را برای فساد باز می‌کند

پزشکیان: گرانی و کمبود دارو ادامه خواهد داشت

رئیس کمیسیون بهداشت: نگران گرانی دارو و تجهیزات پزشکی هستیم

افزایش۷۰ درصدی قیمت داروها در طرح دارویار/ نگرانی داروخانه‌ها از تاخیر بیمه‌ها

بودجه تامین نشود بحران کمبود و گرانی لوازم پزشکی در پیش است

معرفی کالاها و خدمات شما، پایگاه خبری آگهی و رپورتاژ می پذیرد (کلیک کنید)