پوشش بیمه‌ای خدمات گروه مامایی ابلاغ شد


شورای عالی بیمه سلامت دستورالعمل های خرید راهبردی خدمات دوران بارداری و دستورالعمل بسته خدمات غیربارداری از گروه مامایی را ابلاغ کرد.

به گزارش ، محمودرضا محقق دبیر شورای عالی بیمه سلامت با ارسال نامه ای خطاب به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون درمان وزارت بهداشت، روسای سازمان های بیمه پایه و سایر سازمان های مرتبط اجرا و ابلاغ دستورالعمل های خرید راهبردی خدمات دوران بارداری و دستورالعمل بسته خدمات غیر بارداری از گروه مامایی را ابلاغ کرد.

با اجرای این ابلاغیه خدمات گروه مامایی بر اساس مصوبات تعرفه گذاری خدمات سلامت مندرج در کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت با احتساب ضرایب k تعیین شده در این مصوبه تحت پوشش سازمان های بیمه پایه قرار می گیرد.

بر اساس مصوبه ابلاغ شده هیئت وزیران برای تعرفه های خدمات پزشکی در سال 1402، ضریب ریالی جزء حرفه ای همه خدمات و مراقبت های سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی ( ضریب K) معادل 697 هزار ریال ( 69 هزار و 700 تومان) مصوب شد.

همجنین ضریب ریالی جز حرفه ای خدمات و مراقبت های سلامت که در کتاب ارزش های نسبی با علامت # مشخص شده اند و کدهای 7 و 8 در بخش سرپایی و بستری بر مبنای کای واحد 392 هزار ریال ( 39 هزار و 200 تومان) محاسبه می شود.

بر این اساس ویزیت کارشناس 62 هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد 73 هزار تومان تعیین می شود.