ورود چمدانی دارو برای جانبازان توسط بنیاد شهید قانونی نیست


عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ورود چمدانی دارو برای جانبازان از سوی بنیاد شهید قانونی نیست و واردات دارو باید از مسیرهای قانونی باشد. از رئیس جمهور می خواهیم که مشکلات سد راه تامین دارو را برطرف کند.

به گزارش ، همایون سامه یح نجف آبادی در واکنش به اظهارات سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر اینکه بعضا به صورت چمدانی برای جانبازان دارو وارد می کنیم، گفت: ورود دارو باید از مسیرهای قانونی باشد و درست نیست که مسئولان کشور چنین اظهاراتی را مطرح کنند.

عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: مسئولان مربوطه موظف به تامین داروی جانبازانی که سلامتی خود را فدای دفاع از کشور کردند، هستند.تامین داروی جانبازان باید مورد توجه جدی قرار گیرد و وزارت بهداشت نه تنها داروی این افراد بلکه باید داروی تمام بیماران را تامین کند و اتخاذ تمهیدات به گونه ای باشد که کمبود دارو در کشور نداشته باشیم.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم، ادامه داد: بارها موضوع کمبود و نبود دارو توسط اعضای کمیسیون بهداشت و سایر نمایندگان مورد تاکید قرار گرفته اما همچنان شاهد بی توجهی نسبت به این موضوع هستیم.

وی گفت: ضروری است رئیس جمهور به صورت مستقیم به این موضوع ورود و موانع سد راه تامین دارو را برطرف کند زیرا دارو یکی از اقلام اساسی و حیاتی کشور است و جان و سلامت مردم در گرو تامین به موقع آن است.

منبع: خانه ملت



Source link