هزینه 16 میلیون تومانی برای 10 پانسمان سوختگی


رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیم آن می رود که کمبودهای دارویی به تجهیزات و ملزومات برسد. نگران افزایش قیمتها هستیم. قیمت پانسمان بیماران سوختگی به شدت افزایش یافته و برای 10 پانسمان باید 16 میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش به نقل از خانه ملت، نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولانی از سازمان غذا و دارو، وزارت صمت، بانک مرکزی، کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و جمعی از داروسازان به منظور بررسی وضعیت قیمت دارو در سال 1402 برگزار شد.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست، گفت: طی روزهای اخیر دانشگاه ها و بیمه ها در نامه ای خواستار اختصاص 8 همت برای پرداخت مطالبات شدند. حتی اگر این مبلغ به دانشگاه ها اختصاص یابد نیز به نظر نمی رسد اعتبار قابل توجهی از آن نصیب شرکت های پخش و کارخانه ها شود و این چرخه ناقص در تامین دارو همچنان تداوم دارد.

وی گفت: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم به گونه ای که قیمت پانسمان بیماران سوختگی به شدت افزایش یافته و برای 10 پانسمان باید 16 میلیون تومان پرداخت کنند در حالی که در گذشته یک میلیون هزینه می کردند.

چشم انداز سلامت در سال 1402

روح الامینی افزود: ‌نمی توان به مردم این وضعیت نامطلوب را شرح داد زیرا توجیهات ما را نمی پذیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست باید برآوردی از بخش های سرپایی و بستری در چشم انداز سال آینده داشته باشیم. همچنین گزارش داده شود که برای آینده چه اقداماتی قرار است انجام شود. تا بتوان به گونه ای با رؤسای قوا برای رفع مشکلات وارد مذاکره شویم.

رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه در حال برگزاری و بررسی جلسات و مباحث تکراری هستیم به گونه ای که در 2.5 سال گذشته بیش از 10 گزارش نشست کمیته دارو در حوزه دارو منتشر شده و در حال تکرار مباحث هستیم بدون اینکه به سرانجامی برسیم.

وی افزود: اینکه برخی مسئولان مربوطه می گویند وضعیت دارو در سال 1402 خوب است. نیازمند ارائه تصویری دقیق و واقع بینانه است و براورد ما از وضعیت فعلا این نگاه را تایید نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید