هزار میلیارد تومان برای درمان رایگان تصادفی‌ها توزیع می‌شود


معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع هزار میلیارد تومان بابت درمان رایگان مصدومان سوانح ترافیکی در روزهای آتی بین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش ، دکتر سعید کریمی در گردهمایی روسا و مدیران بیمارستان های دولتی افزود: اورژانس ویترین بیمارستان است و ارائه خدمات با کیفیت در این بخش بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت همواره خود را موظف می داند از مراکز درمانی حمایت کند بنابراین تعامل دو سویه وزارت بهداشت با روسای بیمارستان های کشور باید به صورت پیوسته صورت گیرد.

کریمی گفت: وجود اساتید به نام و با تجربه، ارائه خدمات با کیفیت، وجود پرسنل متعهد و فداکار این حوزه را در کشور برجسته کرده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: حدود هزار میلیارد تومان در روزهای آتی بین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع می شود و مطالبات دانشگاه ها تا آخر سال به طور کامل تسویه خواهد شد.

کریمی ادامه داد: تلاش وزارت بهداشت، تامین تجهیزات پیشرفته، جدید و مدرن برای مراکز درمانی است. امیدواریم با اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، کمبودها و نیازمندی های بیمارستانها به تجهیزات پزشکی، برطرف شود.

وی گفت: رسالت معاونت درمان حمایت حداکثری و با تمام قوا از مراکز درمانی است؛ چرا که این مراکز، بی وقفه و شبانه روزی در تمام ایام سال و بحران ها خدمات درمانی را ارائه می کنند.

به گزارش ، تامین لوازم ارتوپدی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران تصادفی در بیمارستانهای دولتی یکی از چالش‌های این مراکز برای خدمت رسانی مناسب به مصدومان حوادث رانندگی در ماههای اخیر بوده است و با وجود تلاش وزارت بهداشت برای درمان رایگان مصدومان این حوادث مطابق قانون، تاخیر در پرداخت هزینه این تجهیزات به تولید کنندگان و تامین کنندگان این لوازم از جمله چالش های مهم بیمارستانها بوده که در مواردی تامین این اقلام را به تاخیر انداخته و بیماران را سرگردان کرده است.



Source link