هتاکی به جامعه پزشکی در شبکه 3 سیما جبران شود


مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس صدا و سیما با انتقاد از مطالب گفته شده در برنامه سلام صبح بخیر شبکه درباره بیمارستان گاندی نوشت: به هر نحو ممکن «هتاکی» به جامعه پزشکی جبران شود.

به گزارش ، متن نامه دکتر رضا لاری پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به این شرح است:

جناب آقای دکتر جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

با احترام  همان گونه که مستحضرید سازمان عریض و طویل صدا و سیما که با بودجه عمومی ملت اداره می شود قریب به حداقل یک دهه است که از زحمات و تلاش های شاغلین حرف پزشکی با چاشنی گلایه و طنز، با ساخت سریال و برنامه های غیرعلمی به نحو مقتضی تقدیر کرده است.

به یقین نیک می دانید که یکی از مهمترین گروه های مرجع اجتماعی پزشکان هستند که با همتی زاید الوصف در تلاش برای تخریب چهره این گروه، صدا و سیما نیز مسیری متفاوت در پیش گرفته است که انتظار می رفت با حضور جناب عالی و حداقل یادآوری دوران جنگ و کرونا و آن زمان که مردم «یومٌ لا یُنفَعُ مالٌ وَلا بَنون» را بارها به چشم دیدند در حالی که همه از هم فرار می کردند این منش تغییر یابد. اگر قدرشناسی فراموش می‌شود حداقل در دوره شما نیز این جملات وهن انگیز و بی پایه و اساس از قاب تلویزیون پخش نشود.

لازم به یادآوری دوران جنگ تحمیلی و رشادت های همکاران خدوم جامعه پزشکی در دفاع از حرم و خدمت در اقصی نقاط کشور و مرزهای ایران اسلامی نیست.

واقعا آیا برای نمایش نادرست و مغرضانه چهره خدمتگزاران سلامت پایانی متصور است؟

معتقدیم در همه جوامع، گروه ها و اصناف هستند. کسانی لباس آن حرفه را پوشیده و نام آن را به یدک می کشند اما حرمت آن را مراعات نمی کنند؛ قطعا این موضوع دستاویز مناسبی برای تلویزیون یا رادیو نبوده و نیست و منجر به اصلاح رفتار نخواهد شد؛ کما اینکه در خصوص سایر حرف نیز چنین مطالبی منعکس نمی گردد.

در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما، بعد از آتش گرفتن بیمارستانی فارغ از دلایل آن که موضوع این وجیزه نیست مجری برنامه با ادبیاتی دور از عرف و شأن با مدافعان سلامت به هتاکی سخن می گوید و از واژه هایی نا برازنده استفاده می کند.

جامعه پزشکی کشور به ویژه در حوزه جوان پزشکان با صعوبت و دشواری بسیار مشغول ارائه خدمت است و در شرایط بسیار خطیری قرارگرفته است.

موج نارضایتی و مهاجرت شغلی و جغرافیایی، تعطیلی مطب ها و مراکز درمانی  بخشی از واقعیات این عرصه است که هشدارهای آن نیز پیش از این اعلام شده و اکنون نمک پاشیدن صدا و سیما بر این زخم های ناسور چه ارزش افزوده ای دارد؟

سخن از دریافت نجومی می کنند حال آنکه فاصله با تعرفه واقعی در بخش دولتی حداقل ۱۰ برابر و در بخش خصوصی بیش از ۵ برابر است .

می دانید نرخ ویزیت یک پزشک در مراکز درمانی گاه با کمترین ارزش پولی که در دستگاه های عابر بانک هم این روزها وجود ندارد برابری نمی کند. واقعا مایه شرمساری است؟

و از آن خجالت بارتر نگاه و سخنان نادرست و غیرعلمی  مجری تلویزیون مقابل دیدگان همان اندک مخاطبی است که بعدها مابقی آن را از طریق فضای مجازی به صورت برجسته می بینند.

مایه تاسف است که حرمت افراد با تحصیلات دکترای واقعی، متخصص و فوق تخصص که واسطه فیض الهی در حیات بخشیدن به ابناء بشر است و در همه ممالک با احترام روبروست اینچنین سخیف در رسانه ملی به تاراج گذاشته می شود.

جدا از اینکه دستاویز این موضوع چه بوده و از چه میزان صحت و اتقان برخوردار بوده لازم است مجددا یادآور شوم

انتظار می رفت در دوره مدیریت شما چنین خطاهایی رنگ تکرار به خود نگیرد.

در حکم جناب عالی رسانه ملی دانشگاهی برای ارتقا سطح آگاهی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور توصیف شده است که در مورد اخیرالذکر هیچکدام با ذره بین هم یافت نمی شود.

پیش از این در این خصوص صلاحیت حضور افراد مختلف در مقابل دوربین و مطالب غیرعلمی یا سوگیرانه آنان مطالبی ارسال شده بود که لازم است از امعان نظر جناب عالی در این زمینه سپاسگزاری نمایم.

به هر روی شایسته است به هرنحو صلاح می دانید جبران مقتضی در دستور کار آن شبکه قرار گیرد.

با تبریک فرار رسیدن ایام الله دهه فجر ضمن آوری سلامتی، توفیق جناب عالی را از درگاه خداوند متعال در خدمت به آحاد ملت شریف ایران مسالت دارم.

رضا لاری پور

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل



Source link