رئیسی بیمارستان غدیر را بعد از 12 سال افتتاح کرد


رئیس جمهور صبح جمعه بیمارستان 821 تختخوابی غدیر را با حضور فرمانده سپاه و وزیر بهداشت در شمال تهران جنب بیمارستان قدیمی شهدای تجریش افتتاح کرد و گفت: مراکز درمانی دیگر یکی پس از دیگری راه اندازی می شود تا مردم احساس آرامش کنند.

به گزارش ، به نقل از ایرنا، پروژه ساخت بیمارستان غدیر به همت یکی از خیرین در سال 1390 آغاز شد. ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح این بیمارستان افزود: در این دولت اقدامات قابل توجهی در حوزه سلامت انجام شده است. براساس گزارش وزارت بهداشت، ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی یعنی حدود ۱۵۰ هزار تخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: افتتاح دو کلان بیمارستان (مهدی و غدیر) در فاصله‌ای کوتاه، نشان از توان بالای مهندسی و کادر درمانی در کشور دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آن گونه نیست که هرچه در آزمایشگاه اثبات نشده راه درمانی برایش وجود نداشته باشد، در دانشگاه‌های دنیا دپارتمان‌هایی است که سخن‌های نو در آن بررسی می‌شود و دانشمندان ما هم اگر با حرف نویی مواجه شدند باید آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی مطرح کرد: زمانی که در آستان قدس بودم، دربیمارستان رضوی گفتم بخشی به عنوان طب سنتی زیر نظر پزشکان احداث شود، حتما آنچه که امروز به عنوان طب سنتی مطرح است، حائز اهمیت است و در کنار فرمول‌های شیمیایی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی گفت: نوآوری‌های پزشکی همه باید مورد توجه باشد و پزشکان باید به طب سنتی هم بپردازند زیرا ممکن است با حرف و سخن جدیدی در آن مواجه شوند.

بیماران آسیای مرکزی ترجیح می دهند برای درمان به ایران بیایند

وی گفت: طرح پزشک خانواده سبب مراجعه درست به مراکز درمانی می شود. در دولت سیزدهم مساله سلامت در اولویت قرار دارد و تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌ها مراکز درمانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند و مردم احساس آرامش کنند واخلاق پزشکی که از ویژگی‌های پزشکان است سبب آرامش بخشی به مردم می‌شود.

آیت‌الله رئیسی به موضوع گردشگری سلامت هم اشاره کرد و افزود: امروز گردشگری سلامت به نحوی است که کشورهای منطقه و آسیایی مرکزی برای درمان ترجیح می دهند به ایران سفر کنند تا به بیمارستان های اروپایی؛ زیرا از جهت تخصص و هزینه برایشان به صرفه تر است‌ و این باور برایشان شکل گرفته است.

اصحاب رسانه با پزشکان محترم باشند

وی تاکید کرد: به اصحاب رسانه تاکید می‌کنم به این سرمایه های کشور یعنی پزشکان کم توجهی نشود، یک پزشک متخلف مانند یک روحانی متخلف و تاجر متخلف است، این در همه صنوف وجود دارد، کادر درمان و پزشکی باید همواره محترم شمرده شوند. تعمیم دادن یک نقطه آسیب به کل قشر بسیار غلط است‌.اگر کسی هم‌ متخلف است و رعایت شأن خود را نمی‌کند، باید نسبت به آن فرد معترض شد.

پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان 1400 میلیارد تومان هزینه شده است. بیمارستان غدیر با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت دارای اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های مراقبت ویژه زایمان  LDR، اورژانس مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز و فیزیوتراپی است.

بر اساس اعلام رسانه های مجازی حدود 5 میلیارد تومان برای معرفی این بیمارستان در رسانه ها، فضای مجازی، تبلیغات شهری، انتشار رپورتاژ، تولید کلیپ و کتاب بیمارستان هزینه شده است، وزارت بهداشت این میزان هزینه را تایید یا تکذیب نکرده است.

اخبار مرتبط

بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک ایمن نیست

مجوز موقت بیمارستان حضرت مهدی صادر شد