تاخیر بیمه سلامت در خدمت رسانی به بیماران خاص/قطعی اینترنت و ناهماهنگی وزارت بهداشت مشکل ساز شد


با گذشت 20 روز از اعلام ایجاد صندوق بیماران خاص و صفر شدن هزینه دارویی این بیماران هنوز بیماران خاص نتوانسته‌اند این خدمت را دریافت کنند.

به گزارش به نقل از بنیاد امور بیماری های خاص در پی مشکلات به وجود آمده در ارائه خدمات صندوق بیمران خاص سازمان بیمه سلامت، جلسه ای با حضور مسئولان این سازمان و بنیاد امور بیماری های خاص برگزار شد.

در این جلسه، واحد مددکاری بنیاد امور بیماری های خاص گزارشی از مشکلات صندوق بیماران خاص ارائه و اعلام کرد: به رغم گذشت ۲۰ روز از ثبت نام ۳۰ نفر از مراجعان خود، که نام، کدملی، شماره تماس و نوع بیماری خود را در سامانه شهروندی بیمه سلامت، ثبت کرده اند. ولی مشخص شده که آنها هنوز، هیچ خدمتی دریافت نکرده اند.

مسئولان سامانه بیمه سلامت، با پذیرش این نقیصه، در مورد علل آن گفتند: بخش انفورماتیک بیمه سلامت به دلیل عدم پاسخگویی سامانه قبلی، از هفته گذشته سامانه جدیدی را طراحی و راه اندازی کرده است. در حال بارگذاری اطلاعات در سامانه جدید هستند. لیست بیماران ثبت شده از طریق مددکاری بنیاد امور بیماریهای خاص به دلیل قطعی اینترنت، بازیابی نشده اند.

اطلاعات ناقص وزارت بهداشت درباره بسته خدمتی بیماران خاص

بنابر این گزارش، دلیل دوم این ناهماهنگی از سوی مسئولان سامانه بیمه سلامت، تاخیر در دریافت جزوه بسته خدمتی بیماران خاص از سوی وزارت بهداشت است که به تازگی و آن هم به صورت ناقص به دستشان رسیده و وزارتخانه در حال ارسال اطلاعات تکمیلی است.

 مسئولان سامانه بیمه سلامت اعلام کردند: نشاندار کردن بیماران خاص و ارائه خدمت به آنان، نیازمند زمان بیشتری است. سازمان بیمه سلامت  در حال بارگذاری اطلاعات بسته خدمتی، نوع داروهای تحت پوشش. مبالغ و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در سامانه بیماران خاص است. که کاری بسیار زمانبر بوده و نیاز به کنترل و دقت بالایی دارد.

مسئولان سامانه بیمه سلامت همچنین، کند بودن روند همکاری وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های بیمه گر را یکی دیگر از مشکلات بیمه سلامت برشمردند .

در این جلسه اعلام شد که تاکنون فقط بیمارانی که مستقیم تحت پوشش بیمه سلامت بوده اند. موفق به دریافت خدمات شده و بیماران خاص تحت پوشش سایر سازمانهای بیمه گر. باید با مراجعه به بخش خارج از ضوابط بیمه سلامت استان مربوطه، خدمات تخصیصی را دریافت کنند.

دو طرف، بر تداوم رایزنی ها برای رفع مشکلات بیماران خاص در اخذ خدمات لازم از سامانه بیمه سلامت کشور تاکید کردند.

بنیاد امور بیماری های خاص اعلا کرد: بر اساس دستورالعمل جدید و اختیارات صندوق بیماران خاص بیمه سلامت. باید هزینه‌های دارویی بیماران خاص به صفر برسد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید