آیا رژیم های کتوژنیک هرگز خواهد مرد؟

یکی از رژیمهایی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته رژیم کتوژنیک شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 است. با این حال فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. اما اگر این میزان به میزان کافی کاهش یابد، شروع به استفاده از چربی میکنند، به جز سلولهای عصبی که توانایی این کار را ندارند. در این مطلب یک راهنمای کامل از هر آنچه لازم است در باره رژیم کتوژنیک بدانید ارائه گردیده است. ولی باید بدانید که تنها برخی از آجیلها فایده دارند و فقط باید آنها را مصرف کنید تا به نتیجه برسید. استفاده از رژیم کتوژنیک نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته و دفعات تشنج در این افراد به طور چشمگیری کاهش یافته است. هر کسی که این دارو را مصرف می کند باید از رژیم کتو اجتناب کند. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید یک رژیم منظم با کربوهیدرات کم را طی چند هفته اول امتحان کنید. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. This  po​st has been do​ne by G SA C᠎onte᠎nt Ge​nerato​r DE​MO .

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

بعد از 2 تا 3 ماه اول، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید – فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی برگردید. اگرچه هیچ مکمل مورد نیاز نیست، برخی از آن ها می توانند مفید باشند. رژیم کتو به دلیل محدودیت های بسیار موجب ایجاد استرس در برخی افراد می شود. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود. دیگران همچنین نسبت به حذف غلات کامل در رژیم غذایی هشدار میدهند، زیرا نشان داده شده است که از بیماری قلبی و دیابت جلوگیری میکند. دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. کاهو، پیاز قرمز خرد شده، ریحان و آووکادو رو توش بریزید. یک رژیم غذایی دقیق پالئو مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر، غلات، حبوبات و لبنیات را منع می کند.

 Po st was g ener at​ed  with t᠎he ​help  of G​SA C on​tent Gen᠎er​at or D emoversi᠎on!

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

1. آیا می توانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ با پزشک خود در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. از طرفی، یک میان وعده آسان و در دسترس است و به راحتی به رژیم کتو اضافه میشود. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. فواید بیشماری در مورد رژیم کتوژنیک وجود دارد: از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی گرفته تا کاربردهای پزشکی درمانی. آنها فواید بیشماری دارند و یک گزینه میان وعده عالی در رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات هستند. تمرینات مقاومتی مانند حرکات ورزشی با وزنه گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) : این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات کربوهیدرات اضافه مصرف کنید. این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات ورزشی خاص مقداری کربوهیدرات به رژیم اضافه کنید.

رژیم هفت روزه کتوژنیک با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار، 1 گرم کربوهیدرات و 7 گرم پروتئین دارد و میتواند 20 درصد از کلسیم روزانه مورد نیاز کل بدن را تامین کند. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شوند. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن است. همچنین رژیمهای غذایی کتوژنیک برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مزایایی دارند. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

وقتی کربوهیدرات ها را محدود می کنید، بدن شما شروع به پردازش الکترولیت ها به روش متفاوتی می کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم ساده برای اضافه کردن اصولی چربی به رژیم روزانه است. این ممکن است برای ورزشکاران یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. دیپ بر پایه لبنیات به مدت 3 تا 4 روز در یخچال باقی می ماند. افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، منع استفاده از این رژیم را دارند. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند.میگو و بیشتر خرچنگ ها از جمله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشند که فاقد کربوهیدرات هستند و شما می توانید در رژیم خود از آن ها استفاده کنید. علائم خاص از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ممکن است نشان دهد که شما دچار کتوز شده اید.

لیست غذایی کتوژنیک

هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است تا زمان سازگاری بدن با این رژیم غذایی عوارض جانبی اولیه ای وجود داشته باشد. کتواسیدوز خطرناک است اما کتوزیس در رژیم کتوژنیک معمولا برای افراد سالم بی خطر است. نوعی دارو به نام پروتئینهای حملکننده گلوکز-سدیم (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد یک وضعیت خطرناک که باعث افزایش اسیدیته خون می شود. سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد. محققان تاثیر رژیم غذایی کتو را در پیشگیری و حتی درمان بعضی سرطانها بررسی کردهاند. آنتی اکسیدان موجود در آجیل برزیلی برای تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و کاهش خطر برخی سرطانها مفید است. هنگامی که آجیل در یک رژیم غذایی سالم به همراه سایر غذاهای طبیعی و مغذی گنجانده شود، ممکن است به کاهش عوامل خطر برای بسیاری از بیماریهای مزمن کمک کند.

بله، اما ممکن است به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات موثر نباشد. همچنین ممکن است برای سبک زندگی پایدار مناسب نباشد. بله اما ممکن است برای انجام این کار رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم دارای کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد (۵۲، ۵۳). خب حالا که با مفهوم رژیم کتو آشنا شدیم می خواهیم در این بخش به بررسی انواع رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری بپردازیم. تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد ، دنبال کنندگان این رژیم باید در هر وعده غذایی چربی بخورند. به طور معمول این رژیم شامل مصرف ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است (۹). در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. چون در صورت پایبند بودن به رژیم شما نتایج را خواهید دید و تمرکزتان بیشتر میشود. با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند . برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. طبق تحقیقات جدید، رژیم کم کربوهیدرات حتی می تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتر نسبت به سایر رژیم های غذایی شود. علاوه بر این، رژیم کتو منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود.

مصرف بیش از حد این آجیل میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود که یکی از آنها سمیت سلنیوم است. بادام منبع غنی از منیزیم معدنی است که میتواند به آرامش ماهیچهها و کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و میلک شیک استویا. آجیل و دانه ها : بادام، گردو، تخم کتان، تخمه کدو، دانه چیا و … علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. علاوه بر این، رژیم کتوژنیک آنقدر باعث سیری می شود که می توانید بدون شمردن کالری وزن خود را کاهش دهید. در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید. در رستورانهای مکزیکی، میتوانید از خوردن اغلب غذاها گوشتی که همراه پنیر اضافی، سالسا، گوآکاموله و خامه ترش هستند، لذت ببرید. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید