وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی باید پاسخگوی آزار و اذیت معلولان باشند


رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به انتشار ویدیوی آزار و اذیت معلولان ذهنی مرکز شبانه روزی “نیکان” مشهد گفت: وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی باید پاسخگو باشند

به گزارش ، محمد علی محسنی بندپی افزود: این اتفاق برای نخستین بار نیست که رخ داده است و خلاء نظارت در تمام ابعاد را نشان می‌دهد؛ از طرفی ضعف نظارت، دلیلی بر وقوع چنین اتفاقی در مراکز درمانی است.

وی افزود: سازمان بهزیستی باید در مورد اعطای مجوز به مراکز نگهداری معلولان کنترل بیشتری داشته باشد، مجلس نیز برای تکرار چنین اتفاقاتی که در طول سال به کرات شاهد آن هستیم از رئیس سازمان بهزیستی و  وزیر کار و رفاه اجتماعی طرح سوال داشته باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید به نصب دوربین در مراکز درمانی معلولان، اظهار داشت: باید سازمان بهزیستی در زمان اعطای مجوز احداث مراکز درمانی و نگهداری معلولان شرایط نصب دوربین را قید کند تا بدین وسیله این مراکز توسط سازمان مذکور کنترل و مدیریت شوند.

اخیرا تصاویری از اذیت و آزار کودکان معلول ذهنی در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی در مشهد، در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. در پی انتشار این تصاویر، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا با دقت موضوع را بررسی کند.

منیع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

معلولان از حداقل‌های زندگی بی‌بهره‌اند/ مسئولان معلولان را نادیده می‌گیرند

۸ تا ۱۵ درصد افراد جامعه معلولیت دارند