درخواست وزیر بهداشت از ریاست جمهوری برای افزایش 15درصدی تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری از وی خواست، اقدامات لازم برای افزایش مجدد ( حدود 15 درصدی) تعرفه های پزشکی در نیمه دوم سال انجام شود.

به گزارش ، با تصویب دولت تعرفه های پزشکی سال 1402 با رشدی حدود 25 درصد نسبت به تعرفه های سال گذشته تصویب و 30 فروردین ابلاغ شد در حالی که پیش از آن شورای عالی بیمه افزایش 40 درصدی تعرفه های پزشکی برای سال 1402 مصوب کرده است.

سازمان نطام پزشکی در همان زمان در فروردین امسال نسبت به این مصوبه اعتراض کرد و پس از آن دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در نامه دیگری در 25  مرداد بار دیگر به این مصوبه اعتراض کرد و خواستار افزایش مجدد تعرفه های پزشکی در نیمه دوم سال 1402 شد.

بهرام عین اللهی نیز در این نامه که اول آبان 1402 به رئیس دفتر رئیس جموری ارسال شده است،‌ نوشت: بازگشت به نامه شماره ۹۰۸۹۱ تاریخ 25 مرداد 1402 در خصوص درخواست سازمان نظام پزشکی ایران مبنی بر افزایش تعرفه خدمات سلامت تا سقف ۴۰ درصد مصوب شورای عالی بیمه سلامت برای نیمه دوم سال جاری خواهشمند است دستور فرمایید به این درخواست رسیدگی شود.

وزیر بهداشت: تعرفه‌های پزشکی را در نیمه دوم سال 15 درصد افزایش دهید

وی در نامه افزود: به استحضار می رساند با توجه به اهمیت تأمین منابع کافی برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب در حوزه سلامت خواهشمند است دستور فرمایید تأمین منابع لازم برای ترمیم تعرفه سال ۱۴۰۲ تا سقف مصوب شورای عالی بیمه سلامت کشور به قید فوریت در دستور کار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.

دکتر عین اللهی نوشت: همچنین در راستای تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی و تناسب رشد تعرفه های خدمات اسب بهداشتی و تناسب رشد تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی با میزان هزینه های سلامت جامعه و نیز با در نظر گرفتن زبان انباشته ناشی از عدم رشد تعرفه بخش سلامت در سنوات گذشته خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود تا در تدوین تعرفه سال ۱۴۰۳ موارد پیش گفت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ، با توجه به نامه وزیر بهداشت به ریاست جمهوری مبنی بر افزایش تعرفه های پزشکی تا سقف 40 درصد و مصوبه افزایش 25 درصدی تعرفه های پزشکی، در واقع وی خواستار افزایش 15 درصدی تعرفه های پزشکی در نیمه دوم امسال شده است.

اخبار مرتبط:

درخواست رئیس نظام پزشکی از رئیسی برای افزایش تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال

تعرفه های پزشکی مصوب دولت را اجرا نمی کنیم

تعرفه های پزشکی و پرستاری سال ۱۴۰۲ اعلام شد