درخواست سازمان نظام پزشکی از مجلس برای افزایش 2 برابری حقوق دستیاران پزشکی


رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس از وی خواست سال آینده حقوق دستیاران تخصصی و فوق تخصصی پزشکان از میزان 8 تا 12 میلیون تومان دو برابر شود.

به گزارش ، متن نامه دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً، همان گونه که استحضار دارید سربلندی کشور عزیزمان در خودکفایی پزشکی و توان تخصصی مرهون ساختار کارآمد و قوی در طی دوران آموزش دستیاری تخصصی و فوق تخصصی و پرورش نیروهای توانمند و متبحر برای خدمت به مردم است.

دستیاران عزیز علاوه وظیفه سنگین آموزشی حجم عمده ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی را در مراکز آموزشی درمانی دولتی بر عهده دارند به طوری که ساعات کاری آنها در کنار کشیک های سنگین شبانه روزی ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از یک نیروی تمام وقت شمول قانون کار است.

 در حالی که ماهیانه حق الزحمه ای ۸ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می کنند که این میزان پرداخت در کنار سایر دشواری‌های فوق الذكر، تداوم ورود به رشته های تخصصی و فوق تخصصی را با رعایت کرامت انسانی غیر ممکن ساخته است.

نظر به نیاز ضروری کشور به نیروهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نیز افزایش کیفیت آموزش و دمیدن روح امید و نشاط در جامعه دستیاری تأمین منابع برای وزارت بهداشت جهت افزایش حداقل دو برابری حق الزحمه دستیاران در سال آینده و نیز وضع قانون و راستای شمولیت قانون کار بر دوره دستیاری برای سالهای آینده بیش از پیش ضروری و غیر قابل انکار است.

لذا مصرانه استدعا دارم دستور فرمایید اقدامات لازم برای تحقق موارد درخواستی فوق الذکر به صورت عاجل به عمل آید.



Source link