7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله از 7 مزایای شگفت انگیز اثبات شده علمی ما پیروی می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که از باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، محصولات ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. می تواند ماست بدون چربی باشد و نوع تهیه شده از شیر کامل ماست پرچرب است. ماست ساده بدون رنگ افزودنی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ماست همچنین دارای ویتامین های زیادی به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی و نقایص مادرزادی جدی سیستم عصبی جلوگیری می کند. همچنین یک فنجان ماست 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها معمولاً با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار باورنکردنی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و در هنگام شام 100 کالری کمتر مصرف می کردند گرسنگی کمتری داشتند. اگر ماست یونانی بخورید که ماست بسیار غلیظ و سفتی است ، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست از نظر ماست معمولی غنی تر از پروتئین است و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست ساده با پروتئین کم است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک هایی هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. هنگامی که مصرف می شوند می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال محصولات زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر تخمیر شده یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – و همچنین عوارضی که بعد از 6 هفته مشاهده شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات شایع گوارشی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف گسترده ای از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند میزان ، طول مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن منظم و روزانه حداقل سه میان وعده مانند ماست می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش اساسی در سلامت استخوان ها دارد.مصرف منظم خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که در مورد مزایای آن بحث می شود.بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی صادق نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع ، ممکن است برای قلب شما مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی اشباع شده از محصولات لبنی کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.برخی مطالعات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین ثابت شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون موثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، پروتئین های زیادی وجود دارد که همراه با کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهند ، مانند پپتید YY و GLP-1. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. این برخلاف باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن است. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند در کل نسبت به افرادی که نمی خورند بهتر غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که محتوای ماست متعادل تر از کالری است.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار اشباع شده است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد. هر دوی این جنبه ها به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتات

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که بخشی از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکلی وجود دارد که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث ایجاد واکنشی می شود که از کهیر گرفته تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی را شامل می شود.

شکر را اضافه کنید

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی قند افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چربی هستند.مصرف زیاد قند با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. بنابراین ، مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست می تواند برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند عوارض جانبی داشته باشد.اکثر انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند زیرا مواد کوچکتر بدون شکر اضافه شده دارند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که بصورت زنده و فعال کشت شده اند تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی مصرف می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و قند اضافی ندارد.برندی را انتخاب کنید که پروبیوتیک دارد.

نامه ها دیگری

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید که ماست مصرفی خود را عاقلانه انتخاب می کنید.برای حداکثر فواید سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید