کرونا و هفت خواربار فروشی


در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباه خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید آنچه نیاز دارند به مغازه خواربار فروشی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید لیستی از غذاها تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان داده شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذا باید دارای ارزش غذایی بالایی باشد.
غذا نباید فاسد شود ، حداقل 2-3 هفته طول می کشد.

در اینجا لیستی از 7 خواربار وجود دارد که باید در حال حاضر برای نگهداری از آنها در لیست خرید خود نگه دارید.

غذاهایی که باید برای قرنطینه کرونر بخورید

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
ایو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات از قند خون بالا جلوگیری می کند.

2. غلات

لوبیا یکی از غذاهای محبوب غنی از پروتئین در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

اینکه ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند بسته کراکر گندم کامل بخورید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظه ای خوشبختی را در این روزهای تلخ به ما هدیه دهد. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم سبوس دار می تواند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و معجزه های سلامتی! چندین سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. عاشق سبزیجات –

مصونیت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چندین بسته پودر شیر دارید (در صورت باز نشدن عمر مفید 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان مکمل چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور خورشید به اندازه کافی دریافت نکنید.

6. آجیل

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
تامین چربی سالم بدن.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد باشد و سبزیجات و حبوبات سفت شوند ، می توانید چپاتیس یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای لازم بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذایی که ذکر کردیم می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را دنبال کنید تا از بحران سالم و سالم SOVID-19 خارج شویدبر


اطلاعات بیشتر:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد؟
چگونه می توان واکسن های قلبی کرونر را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت غدد کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید