پیری بارور و راههای دستیابی به آن


دوران سالمندی یکی از دوره های طلایی زندگی است که باید با انجام اقدامات مناسب به بهترین و پربارترین شیوه سپری شود.

در 100 سال گذشته ، امید به زندگی بیش از 30 سال افزایش یافته است. این بدان معناست که افراد مسن بیشتر از گذشته زندگی می کنند.

افزایش امید به زندگی این واقعیت را نشان نمی دهد که کیفیت مراقبت از سالمندان نیز بهبود یافته است ، اما در بسیاری از موارد کیفیت زندگی سالمندان خوب نیست.

در جوامع مدرن ، وقتی یک فرد مسن بازنشسته می شود و فرزندان و نوه های آنها بزرگ می شوند ، اهمیت زندگی آنها کمتر می شود.

توجه به مراقبت از سالمندان نشان می دهد که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید و آنها را درک می کنید. مراقبت و مراقبت از سالمندان برای حفظ سلامت روحی و جسمی آنها بسیار حیاتی است.

تحقیقات نشان می دهد افراد مسنی که هدف خاصی از زندگی دارند کمتر مستعد سکته مغزی ، حمله قلبی و اختلالات شناختی هستند.

این بدان معنی است که مراقبت از سالمندان به احتمال زیاد به آنها کمک می کند تا عمر بیشتری داشته باشند. مراقبت های ویژه از سالمندان آنها را از نظر جسمی فعال نگه می دارد. لازم است افراد مسن با مشاوره تخصصی برای کاهش استرس و مراقبت بهتر از خود یاد بگیرند.

توجه حتی می تواند ناتوانی جسمی را تغییر دهد. با معنا بخشیدن به زندگی سالمندان ، می توان از بسیاری از مشکلات روحی و جسمی سالمندان جلوگیری کرد. با اجرای برنامه مراقبت از سالمندان و وارد آوردن انرژی مثبت به زندگی آنها ، می توان کیفیت و طول عمر سالمندان را افزایش داد.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد داشته باشیم؟

شماره 1 به افراد مسن احساس هدف دهید

برنامه های بهداشتی تخصصی برای سالمندان متناسب با سن افراد مسن است و اهداف متنوعی دارد. همه قطعا می خواهند احساس ارزش و تعلق داشته باشند. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به سادگی سالمندان را اخراج می کنند زیرا مردم به اشتباه تصور می کنند که این افراد دیگر توانایی ارائه توانایی های خود را ندارند.

به دلیل این تصور غلط در جامعه ، حتی افراد مسن نیز این باور را پذیرفتند. در حالی که دانش ، خلاقیت ، همدلی و محبت که سالمندان می توانند به جامعه خود بیاورند ، کلید خوشبختی جوانان است.
در مقابل این خدمات ارزشمند به جامعه ، سالمندان فقط احترام کافی را از نسل جوان می طلبند.

افسردگی در سنین بالا

شماره 2 با علائم اولیه افسردگی مقابله کنید

یکی از ضعیف ترین اختلالات که به عنوان بخشی طبیعی از روند پیری رخ می دهد افسردگی است.
هنگام برنامه ریزی برای مراقبت از سالمندان ، باید آنها را تشویق کنید تا به طور فعال با علائم افسردگی مقابله کنند ، که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

تحریک پذیری
از دست دادن علاقه
خستگی
مشکل در خوابیدن
غم مداوم
احساس ناامیدی می کند
درد جسمی بی دلیل

افراد مسن که افسرده هستند و تحت درمان این مشکل قرار نگرفته اند بسیار آسیب پذیرتر از افراد مسن هستند.
این احساسات منفی می تواند به سرعت منجر به وخامت سلامت جسمی و روانی سالمندان شود.

شماره 3 یک هدف روزانه برای افراد مسن پیدا کنید

گام بعدی برای دستیابی به یک نتیجه موفق این است که هدفی را برای افراد مسن تعیین کنید. گاهی اوقات یک فرد مسن ، پس از یک عمر مشارکت و پیشرفت شغلی ، ممکن است هدف بازنشستگی خود را از دست بدهد و این وضعیت می تواند تأثیرات مخربی بر سالمند بگذارد.

هدف یک فرد مسن به این معنا نیست که ما می خواهیم درگیر کارهای سازمانی جدی و پیچیده باشیم. کافی است افراد مسن در فعالیت های عادی مانند خرید ، لباس شویی ، باغبانی ، مراقبت از حیوانات خانگی ، مراقبت از کودکان و حتی آشپزی و انجام هرچه می توانند شرکت کنند.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد داشته باشیم؟

افراد مسن شماره 4 را با افراد مثبت احاطه کنید

یکی از سخت ترین جنبه های پیری ، به ویژه برای افراد بالای 65 سال ، احساس تنهایی است. تحقیقات نشان داده است که 1/3 بزرگسالان بالای 50 سال احساس تنهایی می کنند.

در حقیقت ، گاهی اوقات افراد مسن هیچ ارتباط واقعی با اعضای خانواده و افرادی که با او زندگی می کنند ندارند ، و در حالی که او به وضوح با برخی افراد زندگی می کند ، عملاً تنها زندگی می کند.

اگر تنهایی در دوران سالمندی برایش به یک عادت تبدیل شود ، می تواند به سرعت منجر به انزوای کامل او شود. بنابراین ، لازم است افراد مسن را به دنبال منافع شخصی خود و پیوستن به گروه های مختلف اجتماعی تا حد ممکن تشویق کنید.

شماره 5 سالمندان را به انجام فعالیت های بدنی تشویق کنید

بین وضع جسمی و عاطفی ارتباط روشنی وجود دارد. حتی ورزش های سبک به صورت روزانه به حفظ و تقویت توانایی های بدنی و همچنین افزایش احساس استقلال ، اعتماد به نفس و غرور کمک می کند.

مراقبت از سالمندان

شماره 6 مغز قدیمی را فعال نگه دارید

یکی از مهمترین بخشهای برنامه مراقبت از سالمندان این است که دوستان و خانواده سالمند از نظر ذهنی در حفظ فعالیت او م effectiveثر هستند. این را می توان به طرق مختلف انجام داد ، برای مثال ، یادگیری سرگرمی های جدید یا بازی های فکری گروهی یکی از بهترین هاست.

لازم است سالمندان به طور فعال علایق و اهداف خود را دنبال کنند. هر فرد مسن منبع بزرگ دانش و تجربه است و ضروری است که نسل جوان از تجربه و دانش افراد مسن در طول زندگی خود استفاده کنند.

با تشویق افراد مسن برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود ، ما نه تنها دانش و دیدگاه های منحصر به فرد آنها را به اشتراک می گذاریم ، بلکه به فعال شدن ذهن آنها نیز کمک می کنیم.

اولین مرکز پزشکی سلامت با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با مرور آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و درمانی خدمات ارائه نموده و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اول قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید