رژیم غذایی منطقه چیست؟ | حالت منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

منطقه رژیم غذایی چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر ، به سلامت بدن خود کمک کنید.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن شما اضافه می کنند و در نتیجه احساس سیری بدن شما را برای مدت طولانی حفظ می کند. پروتئین موجود در برنامه باید فاقد چربی باشد و همچنین از چربی های اشباع نشده استفاده کند.

برای یادگیری: نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد چربی را با سرعت بیشتری از دست می دهند. روند پیری در این افراد کند می شود. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه ای سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط بهتری را از نظر جسمی و روحی تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس بینش و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

نمونه رژیم غذایی برای کاهش وزن تنها با یک کلیک. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز به مدت پنج ساعت متوالی گرسنه نباشید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین وعده های غذایی در منطقه رژیم غذایی استفاده کنید. در اینجا دو روش معمول برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این رژیم وجود دارد آیا رژیم غذایی منطقه ای از رژیم پاک کننده بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در منطقه رژیم غذایی:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع منطقه رژیم غذایی و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی هستند.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید بصورت تصویری این کار را برای تقسیم هر وعده انجام دهید. می توانید بشقاب را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم کاسه پروتئین خالص را اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات: دو سوم بشقاب را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و می تواند برای مبتدیانی که به تازگی رژیم منطقه ای را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به رستوران ، سفر و برنامه های پیک نیک خود وفادار بمانید.

روش واحدهای غذایی در برنامه تغذیه منطقه:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از طرف دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و میان وعده ها تنها یک وعده غذایی دارند.

هر واحد غذایی فقط شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای منطقه رژیم غذایی

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• سلامتی خود را برای مدت طولانی حفظ کنید
• بهبود عملکرد جسمی و روحی
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن باید مورد توجه قرار گیرد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای خود ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن خود را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه مزایای زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این موضوع ، می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند کلیه ها را تحت فشار قرار داده و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی رژیم منطقه را در دست گرفت؟

چه کسی رژیم منطقه را در دست گرفت؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و افراد با علایق مختلف و هوس های غذایی به راحتی آن را دنبال می کنند. افراد مشهوری مانند مدونا ، انیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا اسسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در تهیه این بخش از واحد غذایی با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که رعایت این رژیم برای افرادی که برای فعالیت های روزانه به کافئین اعتیاد دارند مشکل است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقالات

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاص وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین در بدن خود و فعل و انفعالات هورمونی را در سطح اندام ها کنترل کنید و در نتیجه کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه رژیم گرفتن می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما توجه نکردن به سایر ویتامین ها و کلسیم در برخی موارد می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر را همراه با پیروی از رژیم غذایی مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید