روغن Mct روغن MCT چیست؟


MKT یک نوع چربی اشباع شده است که طی آن طول مولکولهای کربن کاهش می یابد تا به راحتی جذب بدن شود و همانطور که از نامش پیداست بر طول زنجیره کربن تأکید می کند.

روغن ها بر اساس تعداد کربن زنجیره ای خود تقسیم می شوند. روغن های کربن بالا بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکول های خود دارند ، در حالی که MCT ها بین 6 تا 12 اتم کربن در ساختار خود دارند.

فرایند هضم چربی ها با شکستن پیوندهای زنجیره کربن مولکول های چربی انجام می شود و هرچه طول عمر این مولکول های چربی بیشتر باشد ، روند هضم بدن دشوارتر خواهد بود. در نتیجه ، با توجه به اینکه MKT ها خود دارای زنجیره کربنی کوتاه تری هستند ، به سادگی با زبانی ساده هضم می شوند ، یا در واقع هضم آنها برای بدن بسیار آسان است و به راحتی می توانند به بسته های انرژی در بدن تبدیل شوند.

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

خواص درمانی روغن MCT

لوازم آرایشی:
نرم کننده ، مرطوب کننده ، احیا کننده ، تقویت کننده ، محافظ ، پاک کننده ، ضد پیری ، ضد آکنه

پزشکی:
ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، تنظیم کننده ، به هضم غذا ، کاهش وزن کمک می کند

فواید روغن MCT در رژیم کتو

1- این مکمل به طرق مختلف باعث کاهش وزن می شود:

روغن MCT دو هورمون (پپتید YY و لپتین) ترشح می کند که احساس سیری را در بدن افزایش می دهد.
این می تواند حتی بهتر از روغن نارگیل باشد که شما را سیر می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که دو قاشق غذاخوری روغن MCT به عنوان صبحانه مصرف کردند ، ناهار کمتری نسبت به افرادی که روغن نارگیل مصرف می کردند ، خوردند.
همان مطالعه همچنین افزایش تری گلیسیرید و گلوکز با روغن MCT را نشان داد که می تواند بر احساس سیری نیز تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، مصرف روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و دور کمر را کاهش می دهد. محققان حتی گزارش می دهند که ممکن است به جلوگیری از چاقی کمک کند.

رژیم کتوژنیک - روغن MCT چیست؟

2- منبع مستقیم تولید انرژی است:

روغن MCT یک سوخت عالی محسوب می شود زیرا بدن شما سریعتر از گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCTs) که حاوی کلسیم بیشتری در زنجیره چربی آنها است ، MCT را جذب می کند.
MKT ها مستقیماً از روده ها به کبد منتقل می شوند و مانند سایر زنجیره های چربی ، نیازی به صفرا ندارند.
در کبد ، چربی به عنوان سوخت یا به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
از آنجا که MKT ها بدون شکستن سلول های خود به راحتی وارد می شوند ، می توان از آنها به عنوان منبع فوری انرژی استفاده کرد.

3- اسید لاکتیک را در ورزشکاران کاهش می دهد و شدت چربی سوزی را افزایش می دهد:

افزایش سطح لاکتات در حین ورزش می تواند عملکرد ورزشی منفی داشته باشد.
جالب است که MKT می تواند به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که مصرف روغن MCT قبل از ورزش می تواند به شما در مصرف انرژی به جای کربوهیدرات کمک کند.
اگرچه MKT می تواند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهد ، نتایج آزمایش مخلوط می شود تا ببیند آیا روغن MKT می تواند به شما در ورزش بهتر کمک کند.

4- کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند:

بیماری قلبی یک مشکل بزرگتر است.
برخی از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از: کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، التهاب ، اضافه وزن و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که روغن MCT از کاهش وزن و چربی پشتیبانی می کند. این به نوبه خود می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

5. قند خون و دیابت را کنترل می کند:

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که دیابت را کنترل می کند. با این حال ، نشان داده شده است که MKT ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهد.

6- همچنین تولید کننده کتون است:

کتونها متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شوند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - روغن MCT چیست؟

4 نوع اصلی MKT وجود دارد:

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

هرچه زنجیره کربن یا به عبارت دیگر تعداد کربن در 4 مورد بالا کوتاهتر باشد ، جذب روغن از بدن راحت تر خواهد بود.

چقدر باید از MKT برای تولید کتوز استفاده کرد؟

ابتدا یک قاشق چایخوری یا کمتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، با مقدار کمتری شروع کنید و بسته به احساسی که دارید میزان مصرف چربی خود را به آرامی افزایش دهید. اگر به نظر می رسد واکنش خوبی دارید ، روزی حدود یک قاشق غذاخوری به راه خود ادامه دهید.

عوارض جانبی روغن MCT چیست؟

مصرف بیش از حد روغن می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، اسهال ، استفراغ ، تحریک پذیری ، حالت تهوع ایجاد کند ، در حالی که روغن معمولاً به خوبی تحمل می شود ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد می کند. سعی کنید این روغن را با غذا مصرف کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید و فراموش نکنید که با دوز کمتر شروع کنید و در صورت تمایل به تدریج آن را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید