با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم با شما صحبت خواهیم کرد. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. علاوه بر این ، علائم کمبود کلسیم را به شما معرفی می کنیم.

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و از دست دادن بیش از حد استخوان است. این حالت زمانی رخ می دهد که مقدار کمی کلسیم مصرف می کنید. با از دست دادن کلسیم ، تراکم استخوان به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. در مرحله بعد ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین ، شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • سفت.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

کمبود جدی کلسیم در بدن چه علائمی دارد؟

  • فشار خون و ضربان قلب نامنظم ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون ، انعقاد ؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و گواتر حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دست شماست و شما می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم به درستی توسط بدن شما جذب نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. محصولات لبنی یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی هستند. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود مصرف کنید. به خاطر داشته باشید زمانی که جذب کلسیم بدن شما کم باشد ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. بنابراین ، همزمان باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ چه کسی را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید