این 4 مرحله را برای سلامت بدون رژیم دنبال کنید


قصد دارم چیزی را به شما بگویم که نباید شما را شگفت زده کند: رژیم ها کار نمی کنند. به هر حال ، اگر آنها این کار را می کردند ، همه ما ضعیف و سالم بودیم.

به عنوان پزشک ، بیماران زیادی را می بینم که از یک رژیم یا رژیم دیگر پیروی می کنند. در واقع ، این برای من یک استثنا است که کسی را در برنامه غذایی محدود مشاهده نکنم.

برای اکثر مردم ، رژیم غذایی که آنها رعایت می کنند یک تغییر شدید از رژیم عادی آنها است. و گاهی اوقات ترک نه تنها شدید است ، بلکه می تواند خطرناک هم باشد.

برای مثال رژیم کتو را در نظر بگیرید. این احتمالاً یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای سال 2018 است ، جایی که شما محدود به مصرف کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز هستید. این مقدار کمتر از چیزی است که در یک سیب وجود دارد.

چربی؟ مشکلی نیست! پروتئین؟ رفتن خوب است. مصرف استیک ، مرغ و پنیر تشویق می شود حتی اگر خوردن محصولات حیوانی در تمام طول روز (زیرا کربوهیدرات ها از گیاهان به دست می آیند) به طور مداوم برای سلامتی مضر است. به عنوان مثال ، میزان سرطان با توجه به مصرف پروتئین حیوانی به طور خطی افزایش می یابد.

رژیم غذایی که باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود ، رژیمی است که هیچ کس نباید از آن پیروی کند. مخصوصاً از آن زمان که
در غیر این صورت رژیم گیاهی با غذاهای کامل چیزی است که ثابت شده است سنگ بنای طول عمر سالم است.

بسیاری از افرادی که رژیم های مبهمی مانند کتو را امتحان می کنند ، معمولاً عادات غذایی خود را فقط با رژیم های کوتاه مدت توجیه می کنند و اغلب وزن خود را کاهش می دهند.

اگرچه رژیم غذایی می تواند در دستیابی به اهداف کاهش وزن م effectiveثر باشد ، اما نتایج اغلب کوتاه مدت است زیرا بسیاری از مردم می گویند که هنگام بازگشت به عادات غذایی عادی وزن خود را افزایش داده اند (بعلاوه بیشتر).

به آخرین رژیم غذایی که امتحان کرده اید فکر کنید. چقدر دوام آوردی؟ از زمان ترک سیگار چقدر در حفظ وزن خود موفق بوده اید؟ چرا رژیم کتو – یا پالئو ، یا اتکینز ، یا کوکی ، یا گریپ فروت ، یا سوپ کلم – این بار متفاوت است؟

تمام شواهد و تجربیات شخصی اکثر مردم به این واقعیت اشاره می کند که رژیم ها بی تاثیر هستند و همه نتایج کوتاه مدت خواهند بود.

هنگام تلاش برای کاهش وزن ، نباید رژیم بگیرید. من آنرا دوباره بازگو خواهم کرد. برای کاهش وزن یا بهبود سلامتی نیازی به رژیم ندارید. اولین کاری که باید انجام دهید تغییر تمرکز است. بسیاری از افراد برای کاهش وزن رژیم می گیرند. اما کاهش وزن واقعاً مهم نیست. سالم تر بودن و احساس بهتر بودن بهتر است.

تمرکز بر سلامتی ، نه رژیم غذایی ، در واقع بسیار ساده است.

در اینجا 4 گامی است که باید برای بهبود سلامت و کاهش وزن بدون رژیم رعایت کنید.

اگر اضافه وزن دارید ، ناسالم هستید و احساس بدی دارید ، اولین قدم این است که اعتراف کنید کاری که اکنون انجام می دهید کارساز نیست. و این تغییر شدید کوتاه مدت در آنچه می خورید راه حل نیست.

راه حل این است که کاری را که در دراز مدت انجام می دهید تغییر دهید تا وضعیت سلامتی فعلی شما تداوم نیابد. این بدان معناست که تغییرات قابل حصول و پایداری را ایجاد کنید که بتوانید خود را پایبند بدانید.

کلمه “رژیم” را فراموش کنید. در عوض ، تفکر خود را به چیزهای خوب در زندگی ، مانند عادات غذایی فعلی خود منحرف کنید.

به جای نوشابه همراه ناهار ، آب بنوشید. برای شام ، مصرف سبزیجات خود را از یک گزینه سبزیجات به دو مورد افزایش دهید. یا از یکی از وعده های غذایی خود در روز گوشت را حذف کنید. یا حتی این تغییر ظریف را ایجاد کنید – به جای داشتن گوشت با سبزیجات ، سبزیجات را با گوشت مصرف کنید.

این یک تغییر کوچک در بشقاب شما است ، نیازی نیست که شما غذای مورد نظر خود را رها کنید ، اما از آنجا که مصرف غذا بسیار تجمعی است ، به مرور زمان مزایای سلامتی قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

این تغییر کوچک علاوه بر تأمین ویتامین ها ، ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان های بیشتر ، می تواند نشان دهنده یک نوسان 100 واحدی در میزان کالری دریافتی روزانه شما باشد. این کار را به مدت یک سال انجام دهید تا 10 کیلو وزن کم کنید.

اگرچه م effectiveثرترین راه برای کاهش وزن این است که کالری دریافتی خود را کاهش دهید ، اما ورزش منظم میزان متابولیسم کلی شما را افزایش می دهد تا سریعتر آن کالری ها را بسوزانید. خبر خوب این است که برای بهبود وضعیت سلامتی نیازی به دویدن در ماراتن ندارید.

ورزش می تواند به صورت یک پیاده روی عصرانه در محله شما بعد از شام یا یک کلاس ایروبیک در سالن بدنسازی محلی شما باشد. هرگونه فعالیت بدنی برای شما مفید است و به تعادل کالری کمک می کند. علاوه بر این ، ورزش سلامت روحی و روانی را بهبود می بخشد.

علم به ما می گوید برای جبران آثار منفی 8 ساعته نشستن ، ما باید بدن خود را حداقل 1 ساعت حرکت دهیم. اگر در حال حاضر زیاد ورزش نمی کنید ، فقط آن را به عنوان هدف بلند مدت خود حفظ کنید.

فقط 5 دقیقه در روز می توانید حرکت بدن خود را شروع کنید. و سپس آن را هر روز یا هر روز دیگر – یا هر هفته – 1 دقیقه افزایش دهید. حتی اگر هر هفته فقط یک دقیقه باشد ، تا پایان سال ، تقریباً 1 ساعت در هدف خواهید بود!

مایکل پولان نویسنده می گوید: “غذا بخورید. نه خیلی زیاد. “بیشتر گیاهان.” من همه را تشویق می کنم که با این بیانیه زندگی کنند. این به خوردن غذایی که مادربزرگ شما می شناسد اشاره می کند (اشاره: این شبنم کوهی نیست ، یا Doritos ، یا همبرگر یاور).

زیبایی توصیه ساده پولان این است که انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد ، تنوع غذاهای مختلف جهانی را به رسمیت می شناسد و توانایی خوردن غذاهای خوشمزه را حفظ می کند. و برخلاف همه برنامه های رژیم غذایی تبلیغ شده ، این روش نیازی به محرومیت ندارد زیرا اعتدال را جشن می گیرد.

بنابراین ، وقت ، انرژی و تلاش خود را صرف رژیم غذایی برای کاهش وزن نکنید. ارزشش را ندارد. در عوض ، تغییرات کوچک و پایدار در شیوه زندگی ایجاد کنید که سلامت را ارتقا می بخشد. این بدان معناست که غذاهای گیاهی بیشتری با غذاهای کامل بخورید و بدن خود را کمی بیشتر حرکت دهید.

به هیچ روال غذایی دیوانه واری نیاز نیست. شما نه تنها سالم تر خواهید شد ، بلکه احساس بهتری نیز خواهید داشت. و این وزن فقط از خود مراقبت می کند.

چه رژیم معروفی را امتحان کرده اید؟ چه نتایجی داشت؟ آیا بعد از اتمام رژیم غذایی به سلامت و وزن اولیه خود بازگشته اید؟ به نظر شما مشکل رژیم ها کجاست؟ آیا می خواهید سالمتر از رژیم غذایی بخورید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارید!